Příklady diskriminace

  • V prosinci 2013 Indie obnovila kriminalizaci homosexuality. Za projev homosexuální orientace hrozí až 10 let vězení.
  • Ženy stále v průměru vydělávají méně muži. V roce 2012 byl rozdíl mezi příjmy mužů a žen zaměstnaných na plný úvazek 23 %.
  • Obyvatelé Jordánská jsou nejvíce homofobním národem na světě. Přestože celých 97% populace odmítá homosexualitu akceptovat, nejsou zde projevy homosexuální orientace kriminalizovány.
  • Přibližně ¾ světové populace žije v zemi s vysokou mírou státních restrikcí nebo nenávistně naladěnou společností vůči jinému než dominantnímu vyznání.
  • Židé tvoří pouze 1% světové populace, ale vedle křesťanů a muslimů patří mezi tři nejvíce diskriminovaná náboženství ze strany státu nebo společnosti.

(Zdroje: Pew Research Center, IWPR, OSN)

Novinky

23.4.2019

Ukrajina: Rok po útoku na romský tábor v Kyjevě? Žádná spravedlnost

Oběti rasově motivovaného násilí se pořád nedočkaly účinného vyšetřování.

28.3.2019

Děti vystavené dlouhodobému stresu propadávají vzdělávacím systémem. Učitelé neumějí pomoci. Chce to řešit reforma

Čeští žáci ve srovnání s vrstevníky ze zemí OECD zažívají nejmenší pocit sounáležitosti se školou a spolužáky. Duševní zdraví dětí a pohoda ve škole je ale základ, bez něhož je proces učení silně narušený. Jak podpořit dobrou psychickou kondici žáků?

22.3.2019

Proč mají kluci horší známky? „České školství přeje hodným holčičkám“

Systém klasického známkování ve školách je velmi rizikový. Chlapci potřebují jiný styl výuky, a proto se do známek promítají i osobní postoje učitelů, říká v Duelu odbornice na vzdělávání Klára Laurenčíková. Hodnotí tak výsledky výzkumu, který ukázal, že chlapci dostávají na základních školách horší známky než dívky, přestože znalosti mají stejné.

20.3.2019

Místo známek individuální přístup. Projekt Univerzity Karlovy chce pedagogy učit formativní hodnocení

Děti by už možná do budoucna nemusely ze školy nosit vysvědčení jen se známkami. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy startuje společně s organizací EDUkační LABoratoř projekt, který bude učitele vzdělávat v takzvaném formativním hodnocení. Pedagogové při něm nehodnotí pomocí klasického známkování, ale snaží se hodnotit pokrok každého žáka individuálně a jinou funkci má i zpětná vazba. Tématu se věnuje Radiožurnál.

18.3.2019

Úzkostí z matematiky trpí i prvňáci, ukázala studie

I šestileté děti můžou pociťovat strach, vztek a zoufalství z matematiky. Ukázala to studie pedagogické fakulty a centra pro neurovědu ve vzdělávání univerzity v Cambridge.

Další zprávy

Úspěchy

27.6.2018
Nuceně provdaná a znásilněná súdánská dívka odsouzena k trestu smrti za zabití v sebeobraně: @ Súdán

Trest smrti pro Nouru změněn!

Dne 26. června změnil súdánský soud rozsudek trestu smrti pro Nouru Husejnovou na pětileté vězení za zabití jejího manžela při sebeobraně během pokusu o znásilnění.

Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...