Brněnské školy hrají FAIR PLAY

V Brně proběhly první úvodní workshopy projektu FAIR PLAY – studenti za rovnoprávnost. Čtyři brněnské školy a dva nízkoprahové kluby se rozhodly zapojit do vzdělávacích aktivit Amnesty International a naučit své studenty být fér.

V Brně proběhly první úvodní workshopy projektu FAIR PLAY – studenti za rovnoprávnost. Čtyři brněnské školy a dva nízkoprahové kluby se rozhodly zapojit do vzdělávacích aktivit Amnesty International a naučit své studenty být fér.


Během podzimu a zimy probíhají na vybraných brněnských školách lidskoprávní workshopy a aktivity pod vedením lektorek a lektorů Amnesty International. Výběr brněnských škol je opravdu rozmanitý, projektu se účastní Waldorfská základní škola, Základní škola Křenová, Biskupské gymnázium a EKO gymnázium. Zapojená jsou také dvě nízkoprahová centra, která umožňují dětem trávit smysluplně volný čas bez sociálních, finančních či zdravotních bariér.

Většina škol už má úspěšně za sebou první workshopy, které otevřely na školách málo probíranou oblast prevence diskriminace, rasismu a extremismu. Studenti diskutovali o palčivých tématech, která se jich často osobně dotýkají, a o možnostech, jak oni sami mohou přispět ve snaze o prosazování lidských práv. Mnozí z nich se tak zapojí do akcí jako je Maraton psaní dopisů nebo Dopisy v ulicích.
Aktivitu brněnských studentů měla možnost posoudit také Tale Longva, pracovnice Mezinárodního centra pro lidskoprávní vzdělávání Amnesty International v Oslu, která navštívila jeden z workshopů na Biskupském gymnáziu.

Zajímavou novinkou projektu FAIR PLAY je také realizace Živé knihovny, kde se mohou žáci setkat s lidmi s nejrůznějšími životními příběhy a diskutovat s nimi o všem, co je zajímá. V Brně si mohou v rámci knihovny popovídat například s romskými aktivisty, zjistit, jak se ve městě žije nevidomým a vozíčkářům nebo s jakými předsudky se u nás potýkají muslimové.
                                  
Nela Armutidisová

Podobné příběhy

18.3.2019

Úzkostí z matematiky trpí i prvňáci, ukázala studie

I šestileté děti můžou pociťovat strach, vztek a zoufalství z matematiky. Ukázala to studie pedagogické fakulty a centra pro neurovědu ve vzdělávání univerzity v Cambridge.


12.7.2018

Podpořme ve školách nejslabší, vzdělání není závod

První část rozhovoru s Michalem Kaderkou, učitelem gymnázia Na Zatlance a spoluzakladatelem Aliance pro otevřené vzdělávání.


25.9.2018

Sotudíová poslala synovi z vězení dopis

Íránské Centrum pro lidská práva zveřejnilo dopis, ve kterém Nasrín svému 12letému synovi Nimovi psala, proč s ním nemohla být v jeho první školní den:


28.9.2018

Rozhovor s ředitelkou: Inkluze je v naší škole běžná věc

Založili jsme síť kvalitních škol, které splňují naše standardy, s cílem zviditelnění dobré praxe. Do škol se valí mnoho požadavků, ale podpora za nimi zaostává. A právě proto je sdílení, tak cenné. Přečtěte si rozhovor s bývalou ředitelkou Eliškou Sokolovskou o jejím pohledu na kvalitní školu.


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...