Děti z ubytovny sní o ideálním městě

Prostor před ubytovnou Pohoda na brněnském Cejlu ožil ve středu 14. května dětskými hrami a aktivitami. V rámci Týdne města zde připravila Amnesty International zábavné odpoledne pro děti žijící na ubytovně a v sociálně vyloučených lokalitách.
Prostor před ubytovnou Pohoda na brněnském Cejlu ožil ve středu 14. května dětskými hrami a aktivitami. V rámci Týdne města zde připravila Amnesty International zábavné odpoledne pro děti žijící na ubytovně a v sociálně vyloučených lokalitách.

„Město není šedivý labyrint plný hluku a prachu – město je rozmanité místo plné lidí a příležitostí…“ Tak zní hlavní moto Týdne města, v rámci kterého ožily brněnské ulice a náměstí rozmanitými akcemi. Amnesty International se do projektu zapojila a zorganizovala spolu se Sdružením rodičů pro férovou školu dětské odpoledne.

Před ubytovnou byla připravená tři stanoviště, kde na děti čekaly nejrůznější úkoly. Zatímco starší děti ocenily hlavně sportovní hry, ty menší se vyřádily s barvami a pastelkami. Za účast na jednotlivých aktivitách dostávaly razítka a nakonec i sladkou odměnu. Kdo získal razítka tři, mohl si také nechat tematicky pomalovat obličej. Na konci dne tak kolem ubytovny běhalo několik Spidermanů, pár kočiček, motýlků a dokonce i kostlivec.

Součástí aktivit bylo kromě klasických her také skládání origami na podporu obyvatel nigerijského slumu Badia East, kteří byli nuceně vystěhovaní ze svých domovů. Děti také malovaly ideální město, ve kterém by chtěly žít.  A jak takové vysněné město vypadá? Mělo by být hlavně pestré, barevné a každý by v něm měl mít svůj domov.

Nela Armutidisová

Podobné příběhy

15.3.2018

Sezamová ulice bude vysílat pro děti uprchlíků ze Sýrie


12.12.2017

Společné vzdělávání je přirozená věc: Martina Vitáková

„Na nemoci a postižení je třeba přestat pohlížet jako na chyby. Naše vnitřní já rozhodně nic takového necítí. Děti, které se rodí do těchto situací, nás přišly něco naučit,“ říká Martina Vitáková, učitelka přípravné třídy Základní školy Na Líše na Praze 4. Ve své třídě připravuje na školu děti s odkladem školní docházky, které jsou pro první třídu zatím nezralé, a mezi nimi obvykle i děti s určitou diagnózou - od dětí s poruchami pozornosti jako je ADD či ADHD po žáky s autismem či Downovým syndromem.


17.10.2017

DVTV: Dcera sira Wintona o ochotě Česka přijímat děti-uprchlíky


3.10.2017

Nová studie OECD Starting Strong V k přechodům dětí z předškolního do základního vzdělávání


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...