Dojmy žáků ze Základní školy Generála Janouška

Během uplynulého školního roku se v rámci projektu FAIR PLAY uskutečnilo na Základní škole Generála Janouška v Praze na Černém Mostě několik workshopů. Zapojení žáci nám před prázdninami napsali několik shrnutí, co jim workshopy daly a co je nejvíce zaujalo. Můžete si zde přečíst jedno z mnoha:

Během uplynulého školního roku se v rámci projektu FAIR PLAY uskutečnilo na Základní škole Generála Janouška v Praze na Černém Mostě několik workshopů. Zapojení žáci nám před prázdninami napsali několik shrnutí, co jim workshopy daly a co je nejvíce zaujalo. Můžete si zde přečíst jedno z mnoha: 


Program s Amnesty International jsme zahájili na podzim roku 2013 prvním workshopem, kdy jsme se seznámili s lektory, a mnozí i s celou organizací úplně poprvé. Mimo seznámení jsme ale stihli probrat i několik případů ze světa, kterými se Amnesty zabývá. Bylo to zajímavé zpestření dne.


Ve druhém workshopu nás nepřivítali jen lektoři, ale spolu s nimi i zástupci národnostních menšin – živé knihy. Rozdělili jsme se do skupinek a dostali příležitost si se dvěma z nich promluvit, vyslechnout jejich životní příběh a důvody proč se museli přestěhovat. Poté následoval krátký program zabývající se vlivem médií, na jehož konci jsme si mohli krátce vyzkoušet na vlastní kůži něco z práce novináře.


Třetí program se zabýval vážnějším tématem, než předchozí dva. Z celého světa nám Amnesty vybrala tři případy nespravedlivého jednání, Džábara Madzřího z Tuniska, Ihara Cichanjuka z Běloruska a romských dětí z Levoše, za jejíž záchranu jsme měli bojovat v podobě protestních dopisů odeslaných prezidentovi dané země.


Minulý program byl o trochu víc na nás. Měli jsme si vytvořit vlastní akci a celou ji za malé nápovědy od lektorů do detailu naplánovat. Ve skupinkách jsme si rozdělili úkoly a společnými silami se snažili o nejlepší práci. Třeba se jednou naše akce zorganizují.


Díky Amnesty jsme získaly lepší pohled na situaci a bezpráví ve světě.


Jana Essnerová, Zuzana Pávková VIII.A

Podobné příběhy

2.3.2018

Asistentka pedagoga hodnotí společné vzdělávání

S odstupem několika let můžeme konstatovat, že úspěšné vzdělávání jakéhokoli dítěte ve třídě se odvíjí od vzájemné spolupráce všech zúčastněných stran, a to bez ohledu na to, jestli má dítě nějaké speciální vzdělávací potřeby“, říkají kolegyně učitelka Martina Kolmanová a asistentka pedagoga, v současné době vedoucí vychovatelka ve školní družině, Romana Zetelová.


20.11.2017

V Česku stále vznikají segregované romské školy. I deset let po verdiktu soudu pro lidská práva

Před deseti lety Evropský soud pro lidská práva uznal, že Česká republika diskriminuje romské žáky. Problému se věnovala mezinárodní konference Společně ve škole, kterou pořádala Nadace Open Society Fund.


21.11.2017

Aktuálně. cz: V Česku pořád vznikají segregované školy


13.11.2017

Společné vzdělávání: 10 let po mezinárodní ostudě zkouší Česká republika nový model

Před 10 lety slyšelo Česko od Evropského soudu pro lidská práva, že diskriminuje Romy ve vzdělávání.


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...