Dojmy žáků ze Základní školy Generála Janouška

Během uplynulého školního roku se v rámci projektu FAIR PLAY uskutečnilo na Základní škole Generála Janouška v Praze na Černém Mostě několik workshopů. Zapojení žáci nám před prázdninami napsali několik shrnutí, co jim workshopy daly a co je nejvíce zaujalo. Můžete si zde přečíst jedno z mnoha:

Během uplynulého školního roku se v rámci projektu FAIR PLAY uskutečnilo na Základní škole Generála Janouška v Praze na Černém Mostě několik workshopů. Zapojení žáci nám před prázdninami napsali několik shrnutí, co jim workshopy daly a co je nejvíce zaujalo. Můžete si zde přečíst jedno z mnoha: 


Program s Amnesty International jsme zahájili na podzim roku 2013 prvním workshopem, kdy jsme se seznámili s lektory, a mnozí i s celou organizací úplně poprvé. Mimo seznámení jsme ale stihli probrat i několik případů ze světa, kterými se Amnesty zabývá. Bylo to zajímavé zpestření dne.


Ve druhém workshopu nás nepřivítali jen lektoři, ale spolu s nimi i zástupci národnostních menšin – živé knihy. Rozdělili jsme se do skupinek a dostali příležitost si se dvěma z nich promluvit, vyslechnout jejich životní příběh a důvody proč se museli přestěhovat. Poté následoval krátký program zabývající se vlivem médií, na jehož konci jsme si mohli krátce vyzkoušet na vlastní kůži něco z práce novináře.


Třetí program se zabýval vážnějším tématem, než předchozí dva. Z celého světa nám Amnesty vybrala tři případy nespravedlivého jednání, Džábara Madzřího z Tuniska, Ihara Cichanjuka z Běloruska a romských dětí z Levoše, za jejíž záchranu jsme měli bojovat v podobě protestních dopisů odeslaných prezidentovi dané země.


Minulý program byl o trochu víc na nás. Měli jsme si vytvořit vlastní akci a celou ji za malé nápovědy od lektorů do detailu naplánovat. Ve skupinkách jsme si rozdělili úkoly a společnými silami se snažili o nejlepší práci. Třeba se jednou naše akce zorganizují.


Díky Amnesty jsme získaly lepší pohled na situaci a bezpráví ve světě.


Jana Essnerová, Zuzana Pávková VIII.A

Podobné příběhy

18.3.2019

Úzkostí z matematiky trpí i prvňáci, ukázala studie

I šestileté děti můžou pociťovat strach, vztek a zoufalství z matematiky. Ukázala to studie pedagogické fakulty a centra pro neurovědu ve vzdělávání univerzity v Cambridge.


28.3.2019

Děti vystavené dlouhodobému stresu propadávají vzdělávacím systémem. Učitelé neumějí pomoci. Chce to řešit reforma

Čeští žáci ve srovnání s vrstevníky ze zemí OECD zažívají nejmenší pocit sounáležitosti se školou a spolužáky. Duševní zdraví dětí a pohoda ve škole je ale základ, bez něhož je proces učení silně narušený. Jak podpořit dobrou psychickou kondici žáků?


22.3.2019

Proč mají kluci horší známky? „České školství přeje hodným holčičkám“

Systém klasického známkování ve školách je velmi rizikový. Chlapci potřebují jiný styl výuky, a proto se do známek promítají i osobní postoje učitelů, říká v Duelu odbornice na vzdělávání Klára Laurenčíková. Hodnotí tak výsledky výzkumu, který ukázal, že chlapci dostávají na základních školách horší známky než dívky, přestože znalosti mají stejné.


28.12.2018

Výzkum ombudsmanky: jak se daří společnému vzdělávání?

Anna Šabatová ke společnému vzdělávání romských a neromských dětí.


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...