Dojmy žáků ze Základní školy Generála Janouška

Během uplynulého školního roku se v rámci projektu FAIR PLAY uskutečnilo na Základní škole Generála Janouška v Praze na Černém Mostě několik workshopů. Zapojení žáci nám před prázdninami napsali několik shrnutí, co jim workshopy daly a co je nejvíce zaujalo. Můžete si zde přečíst jedno z mnoha:

Během uplynulého školního roku se v rámci projektu FAIR PLAY uskutečnilo na Základní škole Generála Janouška v Praze na Černém Mostě několik workshopů. Zapojení žáci nám před prázdninami napsali několik shrnutí, co jim workshopy daly a co je nejvíce zaujalo. Můžete si zde přečíst jedno z mnoha: 


Program s Amnesty International jsme zahájili na podzim roku 2013 prvním workshopem, kdy jsme se seznámili s lektory, a mnozí i s celou organizací úplně poprvé. Mimo seznámení jsme ale stihli probrat i několik případů ze světa, kterými se Amnesty zabývá. Bylo to zajímavé zpestření dne.


Ve druhém workshopu nás nepřivítali jen lektoři, ale spolu s nimi i zástupci národnostních menšin – živé knihy. Rozdělili jsme se do skupinek a dostali příležitost si se dvěma z nich promluvit, vyslechnout jejich životní příběh a důvody proč se museli přestěhovat. Poté následoval krátký program zabývající se vlivem médií, na jehož konci jsme si mohli krátce vyzkoušet na vlastní kůži něco z práce novináře.


Třetí program se zabýval vážnějším tématem, než předchozí dva. Z celého světa nám Amnesty vybrala tři případy nespravedlivého jednání, Džábara Madzřího z Tuniska, Ihara Cichanjuka z Běloruska a romských dětí z Levoše, za jejíž záchranu jsme měli bojovat v podobě protestních dopisů odeslaných prezidentovi dané země.


Minulý program byl o trochu víc na nás. Měli jsme si vytvořit vlastní akci a celou ji za malé nápovědy od lektorů do detailu naplánovat. Ve skupinkách jsme si rozdělili úkoly a společnými silami se snažili o nejlepší práci. Třeba se jednou naše akce zorganizují.


Díky Amnesty jsme získaly lepší pohled na situaci a bezpráví ve světě.


Jana Essnerová, Zuzana Pávková VIII.A

Podobné příběhy

18.3.2019

Úzkostí z matematiky trpí i prvňáci, ukázala studie

I šestileté děti můžou pociťovat strach, vztek a zoufalství z matematiky. Ukázala to studie pedagogické fakulty a centra pro neurovědu ve vzdělávání univerzity v Cambridge.


22.3.2019

Proč mají kluci horší známky? „České školství přeje hodným holčičkám“

Systém klasického známkování ve školách je velmi rizikový. Chlapci potřebují jiný styl výuky, a proto se do známek promítají i osobní postoje učitelů, říká v Duelu odbornice na vzdělávání Klára Laurenčíková. Hodnotí tak výsledky výzkumu, který ukázal, že chlapci dostávají na základních školách horší známky než dívky, přestože znalosti mají stejné.


28.12.2018

Výzkum ombudsmanky: jak se daří společnému vzdělávání?

Anna Šabatová ke společnému vzdělávání romských a neromských dětí.


2.3.2018

Asistentka pedagoga hodnotí společné vzdělávání

S odstupem několika let můžeme konstatovat, že úspěšné vzdělávání jakéhokoli dítěte ve třídě se odvíjí od vzájemné spolupráce všech zúčastněných stran, a to bez ohledu na to, jestli má dítě nějaké speciální vzdělávací potřeby“, říkají kolegyně učitelka Martina Kolmanová a asistentka pedagoga, v současné době vedoucí vychovatelka ve školní družině, Romana Zetelová.


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...