Debata: Sport a lidská práva

V úterý 1. prosince 2015 od 16:30 v místnosti č. 243 Právnické fakulty UK

proběhne již druhý ročník debaty o vztahu sportu a lidských práv. Těšit se můžete na přední experty z oblasti sportovního práva i zástupce neziskového sektoru.

Umísťování sportovních akcí do zemí, které lidským právům zrovna nefandí – to je věčné téma. Co si myslíte o přidělení Olympijských her v roce 2022 Číně? Nevyhasíná pozitivní odkaz Evropských her konaných letos v Ázerbájdžánu tím, že země před jejich konáním přistoupila k systematickému potlačování občanské společnosti? Líbí se vám, že v Íránu ženy nesmějí chodit na fotbal či volejbal?

Sportovci v případě sporů stále častěji argumentují lidskými právy. Má však taková argumentace směrem ke sportovním asociacím, tedy nestátním subjektům, smysl? A pokud ano, jaký je její základ? Jaké jsou konkrétní případy, kdy sportovci tento postup před mezinárodními tribunály zvolili?

Na vrcholový sport se valí špína ze všech stran – korupční obvinění v Mezinárodní fotbalové asociaci FIFA, podezření ze systematického dopingu v Rusku či narůstající počet sportovních výsledků, který si objednali sázkařské gangy. Lze dnes vůbec mluvit o sportu i v dobrém? Jak lze jeho prostřednictvím pozitivně ovlivňovat lidské životy?

Nejen na tyto, ale i mnohé další otázky budeme hledat odpověď 1. prosince na Právnické fakultě UK.

Přidejte se na Facebooku.

Podobné příběhy

5.8.2019

Jak na lidská práva zážitkem?

Vícedenní vzdělávací seminář pro pedagogy


27.7.2019

Migrační aktuality - červen 2019

Každý měsíc vám přinášíme novinky z oblasti migrace a uprchlictví.


30.4.2019

Nutí tě to přemýšlet jako elitář

Problém segregace dětí podle socioekonomického statusu začíná ještě mnohem dřív než při přechodu na víceletá gymnázia.


29.11.2018

Není pravda, že děti s postižením jsou v běžné škole nutně nešťastné, říká pedagožka, která se zabývá inkluzí

Které děti s postižením se mohou úspěšně vzdělávat a integrovat v běžné škole, a které již ne? To je jádro debaty o inkluzi neboli společném vzdělávání. A jaké možnosti nabízejí těmto dětem školy speciální? „Speciální škola neznamená automaticky škola dobře vybavená pro podporu žáků s různými druhy postižení,“ říká Lenka Felcmanová, která vyučuje speciální pedagogiku na pražské pedagogické fakultě a je místopředsedkyní České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání.


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...