Je absurdní chtít od všech dětí stejný výkon, inkluze je přínosná, říká Laurenčíková

Každé dítě má právo zažít úspěch, nemůžeme je někde zmrazit a čekat na učitele, kteří budou všechno umět, děti jsou na školách teď, míní předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání Klára Laurenčíková v rozhovoru pro DVTV. U mnoha dětí s problémovým chováním se podle ní promarnila řada šancí, jak jim pomoci. Inkluze žádné škody nenapáchala, to je velká zkratka, nedošlo k žádnému velkému přesunu dětí ze zvláštních škol, říká Laurenčíková.

Related stories

21.5.2020

Dcera není radioaktivní, říká matka autistky. Stát školy pro ně zatím otevřít nechce

Stres, vyčerpání a beznaděj cítí po několikatýdenní neustálé péči o své děti, které trpí závažnějším zdravotním znevýhodněním, řada rodičů. Speciální školy však mají zůstat do konce školního roku zavřené. A to z obav, že mnohé tyto děti nedokážou dodržet přísnější hygienické předpisy. Po kritice ale nyní ministerstvo školství uvedlo, že rozhodnutí možná ještě přehodnotí.


20.5.2020

Žáci s postižením se do škol vrátit nemohou. Pro jejich rodiče je situace náročná

Podle vládou schváleného harmonogramu otevírání škol budou do konce června zavřené také školy pro děti s autismem a mentálním nebo fyzickým postižením. Do škol by se tedy vrátili až v září. Pro jejich rodiče je péče o tyto děti složitá a právě školy by jim v tom mohly ulevit. Stejný názor má také zástupkyně ombudsmana.


28.11.2019

Psycholožky radí učitelům: Na problémové děti křik neplatí

Vznešené řeči o inkluzi jsou pěkné, ale víc by mi pomohla rada, co si počít s dítětem, které bezdůvodně kouše a kope spolužáky, nebo si při výuce nahlas zpívá. Podobný povzdech můžete zaslechnout skoro na každé konferenci o vzdělávání. Možná i proto se tento týden na seminář s norskými expertkami dostavilo tolik lidí. Klinické psycholožky Kaja Næss Johannessenová a Ann-Karin Nielsen Bakkenová pracují v Dětském psychiatrickém centru Østbytunet, v jehož rámci funguje i škola pro 23 žáků s náročným chováním.


17.9.2019

Školám přibyly tisíce asistentů. Pořád nestačí

Boom pokračuje. Od novely zákona o inkluzi se řady asistentů pedagoga rozrostly do konce minulého školního roku na 21 039. Přibylo jich 3314.


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...