Evropská komise začala vyšetřovat situaci Romů v českých školách

Přezkoumá fungování antidiskriminační legislativy v ČR.

Evropská komise se formálně obrátila na Českou republiku s žádostí o informace ohledně údajné diskriminace romských dětí v přístupu ke vzdělávání. Problém, na který Amnesty International dlouhodobě poukazuje, teď musí Praha do dvou měsíců Bruselu vysvětlit a tam se potom rozhodne o dalším postupu. Řízení může skončit až u Soudního dvora EU.

„Amnesty International už roky dokumentuje systematické porušování práv romských dětí v přístupu ke vzdělávání v českých školách. Umísťováním do praktických škol jim upírá právo na kvalitní vzdělání, limituje jejich budoucí výběr zaměstnání a tím je drží v bludném kruhu opomíjení a vyloučení. Přesto dosud vláda nedokázala přijmout efektivní opatření, které by situaci řešilo a napravilo,“ říká Mark Martin, ředitel české sekce Amnesty International.

Zahájené řízení pro porušení povinnosti (infringement procedure) ze strany Evropské komise je historicky významný krok. Jedná se totiž o první případ, kdy je takové řízení zahájeno za porušení antidiskriminační legislativy.

Podobné příběhy

25.9.2018

Sotudíová poslala synovi z vězení dopis

Íránské Centrum pro lidská práva zveřejnilo dopis, ve kterém Nasrín svému 12letému synovi Nimovi psala, proč s ním nemohla být v jeho první školní den:


6.2.2018

Hongkong: Soud zrušil mladým prodemokratickým aktivistům trest odnětí svobody

Hongkongský nejvyšší soud zrušil tresty odnětí svobody třem předním prodemokratickým aktivistům.


11.1.2018

Děti si individuálním vzděláváním povinnou mateřskou školu nenahrazují

Individuální vzdělávání nenahrazuje povinný poslední rok předškolního vzdělávání, a to ani u dětí žijících v prostředí sociálně vyloučených lokalit. Pro samotné mateřské školy je přechod na povinné předškolní vzdělání nicméně velmi náročný. Vyplývá to z dotazníkového šetření, které v září a říjnu 2017 provedl Člověk v tísni ve spolupráci s Agenturou pro sociální začleňování Úřadu vlády a dalšími partnery. Během výzkumu bylo osloveno 96 mateřských škol a 26 školských odborů příslušných měst v 11 krajích Česka.


2.3.2018

Asistentka pedagoga hodnotí společné vzdělávání

S odstupem několika let můžeme konstatovat, že úspěšné vzdělávání jakéhokoli dítěte ve třídě se odvíjí od vzájemné spolupráce všech zúčastněných stran, a to bez ohledu na to, jestli má dítě nějaké speciální vzdělávací potřeby“, říkají kolegyně učitelka Martina Kolmanová a asistentka pedagoga, v současné době vedoucí vychovatelka ve školní družině, Romana Zetelová.


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...