Nové metodiky i lépe proškolení lektoři díky norskému grantu

Doplňkový grant k projektu „Živé knihovny AI – čtením k otevřenosti“ umožnil další posun ve vzdělávací práci české Amnesty.

Tři zástupci české sekce Amnesty International se zúčasnili skillsharu s ostatními kolegy z Evropy. S experty na vzdělávání o lidských právech ze Slovenska, Slovinska, Maďarska, Portugalska, Dánska, Norska, Moldavska, Nizozemska a Polska řešili vzdělávací výzvy, které přináší jejich práce. Setkání organizovala norská sekce Amnesty a International Human Rights Education Centre (IHREC).

Setkání navazovalo na předchozí dlouholetou spolupráci s IHREC a jednotlivými sekcemi Amnesty, jejichž prioritou je – stejně jako v Česku – vzdělávání k lidským právům.

A nezůstalo jen u sdílení zkušeností – Češi si z Norska přivezli spoustu nových zkušeností a tipů, jak vylepšit to, co dělají: na základě nových poznatků rozšířili a konkretizovali studentský projektový den s živou knihovnou, doplnili scénář semináře pro pedagogy a rozšířili pro ně zpracované metodiky práce nebo upravili průběh školení lektorů. 

Doplňkový grant sice dnešním dnem končí, ne však spolupráce s norskou Amnesty i dalšími sekcemi.

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.

Podobné příběhy

17.1.2018

Co je to vlastně ta inkluze? Základní fakta v kostce

Inkluzi u nás zavedl už zákon z roku 2005. Proč se tedy o ní tak vášnivě diskutuje teď a proč je to tak žhavé téma, které vzbuzuje tolik emocí? A co dalšího potřebujete o inkluzi vědět? Zde jsou základní fakta, která vám umožní udělat si kvalifikovaný názor.


13.11.2017

ČOSIV odpovídá na otázky České školy k ročnímu bilancování inkluze

„Ukazuje se, že pro rozvoj inkluzívní školy jsou klíčové především metody a formy práce učitelů. Menší počet žáků ve třídě jistě může usnadnit individualizaci práce, bez znalostí efektivních metod výuky stavějících na odlišných individuálních potřebách žáků při učení však není všespásný. Snažíme se proto ve spolupráci s pedagogickými fakultami postupně měnit obsah vzdělávání, aby budoucí učitelé byli lépe připraveni na práci s různorodou skupinou,“ říká Lenka Felcmanová, která za Českou odbornou společnost pro inkluzívní vzdělávání (ČOSIV) odpovídá na otázky České školy.


18.7.2017

Turecko: Ředitelka Amnesty obviněna a stále ve vazbě

Ředitelka turecké sekce Amnesty zůstává po úterku 18. července mezi 6 obránci lidských práv, kteří jsou dál drženi ve vazbě. Čtyři byli propuštěni.


19.1.2017

Ildar převezen do nové věznice

Dne 6. ledna byla Ildarova rodina informována o převozu Ildara do věznice Kolonie 5 na Altaji v oblasti jižní Sibiře.