Praha hostila celosvětový kongres Montessori škol

Ve dnech od 25. do 30. července se uskutečnila série setkání v rámci světového International Montessori Congress Praha 2017. Zúčastnilo se jej téměř dva tisíce učitelů, studentů a dalších odborníků na vzdělávání z celého světa. Podobná akce prý v ČR nemá obdoby.

Setkání zahájili v úterý 25. července žáci ve věku od 12 do 18 let, kteří se ve svých projektech pokusili přijít s návrhem řešení palčivých problémů dnešního světa. Na středečním Aging symposiu pak odborníci společně se sociálními pracovníky diskutovali o péči o seniory a využití Montessori metody v boji s demencí.

Montessori je vědecký pedagogický přístup k učení a metoda práce s dětmi. Je založený na vývojových potřebách člověka a na přirozené touze učit se po celý život. Vychází z potřeb dítěte, nesnaží se být zaměřený primárně na možnosti učitele a školy. Má vést k rozvoji kompetencí 21. století a připravovat děti na život v digitálním světě.

Akce se poprvé konala roku 1929

Samotný kongres začal ve čtvrtek 27. července a nabídl na 80 workshopů a vystoupení řečníků. Mezi nimi například světoznámého kouče Srikumara Rao, který radil i vedení firem jako Microsoft, představila se i Scila Elworthyová, nositelka tří nominací na Nobelovu cenu míru, či Paul Gilding, environmentalista a sociální podnikatel, který se přes 40 let zabývá udržitelným podnikáním.

Akce se koná od roku 1929 vždy jednou za čtyři roky a vždy na jiném kontinentě.

Jedinou jistotou je změna

„Cílem kongresu je upozornit na roli vzdělávání a učitelů ve světě 21. století, jehož jedinou jistotou je změna. Dále se ptát, jak vychovávat budoucí inovátory, a zamyslet se nad potenciálem ke změně, který dřímá v současných rodičích,“ popsala Miroslava Vlčková, ředitelka Montessori Institutu Praha, který kongres v ČR pořádal.

Kongres také umožňuje pracovníkům ve vzdělávání potkat se, diskutovat o aktuálních tématech a sdílet vzájemné zkušenosti nejen mezi sebou, ale také se zástupci rodičů, státní správy, byznysu a médií.

Obecně platí, že poptávka po alternativních způsobech vzdělávání roste. Přístupů je více, existují například i jenské či waldorfské školy.

Zdroj: Novinky.cz

Podobné příběhy

17.10.2017

Dotované jídlo významně ovlivňuje školní docházku, do programu se však nezapojují všechny kraje

Nová analýza „Obědy zdarma v předškolním a školním vzdělávání“ ukázala, že téměř tři čtvrtiny dotázaných ředitelů mateřských a základních škol vidí pozitivní dopady dotovaného stravného. Zároveň má tento typ dotací zcela mimořádnou podporu veřejnosti. Analýzu pro Nadaci OSF vypracovala agentura MEDIAN.


20.8.2017

Koncerty v rámci globální akce "Daruj domov" představí megahvězdy

Hudebně-solidární akce na podporu uprchlíků vypuknou po celém světě UŽ ZA MĚSÍC. Praha nebude výjimkou!


3.5.2017

Ihned: O výstavě Praha den po náletu


30.3.2017

Vznik neveřejných škol je jen jedním ze symptomů problémů veřejného školství