Praha hostila celosvětový kongres Montessori škol

Ve dnech od 25. do 30. července se uskutečnila série setkání v rámci světového International Montessori Congress Praha 2017. Zúčastnilo se jej téměř dva tisíce učitelů, studentů a dalších odborníků na vzdělávání z celého světa. Podobná akce prý v ČR nemá obdoby.

Setkání zahájili v úterý 25. července žáci ve věku od 12 do 18 let, kteří se ve svých projektech pokusili přijít s návrhem řešení palčivých problémů dnešního světa. Na středečním Aging symposiu pak odborníci společně se sociálními pracovníky diskutovali o péči o seniory a využití Montessori metody v boji s demencí.

Montessori je vědecký pedagogický přístup k učení a metoda práce s dětmi. Je založený na vývojových potřebách člověka a na přirozené touze učit se po celý život. Vychází z potřeb dítěte, nesnaží se být zaměřený primárně na možnosti učitele a školy. Má vést k rozvoji kompetencí 21. století a připravovat děti na život v digitálním světě.

Akce se poprvé konala roku 1929

Samotný kongres začal ve čtvrtek 27. července a nabídl na 80 workshopů a vystoupení řečníků. Mezi nimi například světoznámého kouče Srikumara Rao, který radil i vedení firem jako Microsoft, představila se i Scila Elworthyová, nositelka tří nominací na Nobelovu cenu míru, či Paul Gilding, environmentalista a sociální podnikatel, který se přes 40 let zabývá udržitelným podnikáním.

Akce se koná od roku 1929 vždy jednou za čtyři roky a vždy na jiném kontinentě.

Jedinou jistotou je změna

„Cílem kongresu je upozornit na roli vzdělávání a učitelů ve světě 21. století, jehož jedinou jistotou je změna. Dále se ptát, jak vychovávat budoucí inovátory, a zamyslet se nad potenciálem ke změně, který dřímá v současných rodičích,“ popsala Miroslava Vlčková, ředitelka Montessori Institutu Praha, který kongres v ČR pořádal.

Kongres také umožňuje pracovníkům ve vzdělávání potkat se, diskutovat o aktuálních tématech a sdílet vzájemné zkušenosti nejen mezi sebou, ale také se zástupci rodičů, státní správy, byznysu a médií.

Obecně platí, že poptávka po alternativních způsobech vzdělávání roste. Přístupů je více, existují například i jenské či waldorfské školy.

Zdroj: Novinky.cz

Podobné příběhy

3.5.2017

Ihned: O výstavě Praha den po náletu


30.3.2017

Vznik neveřejných škol je jen jedním ze symptomů problémů veřejného školství


17.10.2017

Dotované jídlo významně ovlivňuje školní docházku, do programu se však nezapojují všechny kraje

Nová analýza „Obědy zdarma v předškolním a školním vzdělávání“ ukázala, že téměř tři čtvrtiny dotázaných ředitelů mateřských a základních škol vidí pozitivní dopady dotovaného stravného. Zároveň má tento typ dotací zcela mimořádnou podporu veřejnosti. Analýzu pro Nadaci OSF vypracovala agentura MEDIAN.


20.8.2017

Koncerty v rámci globální akce "Daruj domov" představí megahvězdy

Hudebně-solidární akce na podporu uprchlíků vypuknou po celém světě UŽ ZA MĚSÍC. Praha nebude výjimkou!


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...