Praha hostila celosvětový kongres Montessori škol

Ve dnech od 25. do 30. července se uskutečnila série setkání v rámci světového International Montessori Congress Praha 2017. Zúčastnilo se jej téměř dva tisíce učitelů, studentů a dalších odborníků na vzdělávání z celého světa. Podobná akce prý v ČR nemá obdoby.

Setkání zahájili v úterý 25. července žáci ve věku od 12 do 18 let, kteří se ve svých projektech pokusili přijít s návrhem řešení palčivých problémů dnešního světa. Na středečním Aging symposiu pak odborníci společně se sociálními pracovníky diskutovali o péči o seniory a využití Montessori metody v boji s demencí.

Montessori je vědecký pedagogický přístup k učení a metoda práce s dětmi. Je založený na vývojových potřebách člověka a na přirozené touze učit se po celý život. Vychází z potřeb dítěte, nesnaží se být zaměřený primárně na možnosti učitele a školy. Má vést k rozvoji kompetencí 21. století a připravovat děti na život v digitálním světě.

Akce se poprvé konala roku 1929

Samotný kongres začal ve čtvrtek 27. července a nabídl na 80 workshopů a vystoupení řečníků. Mezi nimi například světoznámého kouče Srikumara Rao, který radil i vedení firem jako Microsoft, představila se i Scila Elworthyová, nositelka tří nominací na Nobelovu cenu míru, či Paul Gilding, environmentalista a sociální podnikatel, který se přes 40 let zabývá udržitelným podnikáním.

Akce se koná od roku 1929 vždy jednou za čtyři roky a vždy na jiném kontinentě.

Jedinou jistotou je změna

„Cílem kongresu je upozornit na roli vzdělávání a učitelů ve světě 21. století, jehož jedinou jistotou je změna. Dále se ptát, jak vychovávat budoucí inovátory, a zamyslet se nad potenciálem ke změně, který dřímá v současných rodičích,“ popsala Miroslava Vlčková, ředitelka Montessori Institutu Praha, který kongres v ČR pořádal.

Kongres také umožňuje pracovníkům ve vzdělávání potkat se, diskutovat o aktuálních tématech a sdílet vzájemné zkušenosti nejen mezi sebou, ale také se zástupci rodičů, státní správy, byznysu a médií.

Obecně platí, že poptávka po alternativních způsobech vzdělávání roste. Přístupů je více, existují například i jenské či waldorfské školy.

Zdroj: Novinky.cz

Podobné příběhy

13.3.2019

18. 3. v 11:00: Předávka petice - přijďte před íránskou ambasádu!

Petici za Nasrín předáme v pondělí 18. března osobně v 11 hodin. Připomeneme si nejenom 33 let, které by měla Nasrín odsedět ve vězení ale i neuvěřitelných 148 ran bičem.


13.11.2018

Přibývá dětí s ADHD. Můžou za to i chemická barviva nebo styl výchovy, říká terapeut


11.1.2018

Děti si individuálním vzděláváním povinnou mateřskou školu nenahrazují

Individuální vzdělávání nenahrazuje povinný poslední rok předškolního vzdělávání, a to ani u dětí žijících v prostředí sociálně vyloučených lokalit. Pro samotné mateřské školy je přechod na povinné předškolní vzdělání nicméně velmi náročný. Vyplývá to z dotazníkového šetření, které v září a říjnu 2017 provedl Člověk v tísni ve spolupráci s Agenturou pro sociální začleňování Úřadu vlády a dalšími partnery. Během výzkumu bylo osloveno 96 mateřských škol a 26 školských odborů příslušných měst v 11 krajích Česka.


26.4.2018

Amnesty International vás zve na výstavu "I WELCOME" v pražském DOXu!

Projekt I WELCOME vznikl z iniciativy organizace Art for Amnesty. Ve světové premiéře ho představuje Centrum současného umění DOX ve spolupráci s Amnesty International Česká Republika a Českým rozhlasem Vltava.


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...