Projekt FAIR PLAY v Ústí nad Labem pokračuje

Amnesty International a její dobrovolní lektoři v Ústí nad Labem budou i nadále spolupracovat na projektu FAIR PLAY, jehož cílem je prevence diskriminace, rasismu a xenofobie.

Amnesty International a její dobrovolní lektoři v Ústí nad Labem budou i nadále spolupracovat na projektu FAIR PLAY, jehož cílem je prevence diskriminace, rasismu a xenofobie.

Minulý půlrok naši lektoři působili na Obchodní akademii Pařížská a intenzivně pracovali se dvěma třídami. Spolupráce byla oboustranně velmi přínosná a studenti obchodní akademie byli velmi aktivní.  Například během celosvětové akce Maraton psaní dopisů poslali v prosinci loňského roku 541 dopisů za nespravedlivě vězněné!

Aktuálně bude Amnesty International působit na Základní škole Palachova. S touto školou se známe již z předchozího ročníku projektu FAIR PLAY a na základě výborné spolupráce se obě strany dohodly na dalším pokračování. 

Tentokrát budou lektoři působit ve dvou devátých třídách. Žáci tak budou mít možnost se těsně před odchodem na střední školy seznámit blíže s problematikou lidských práv a nově nabyté znalosti budou moci využít i během dalšího studia.

V rámci projektu FAIR PLAY budou mít žáci možnost se zapojit do nejrůznějších aktivit. Nejdříve je čeká úvodní workshop, kde se více dozvědí o nejzákladnějších lidských právech. Hlavní a mezi studenty nejoblíbenější akcí je Živá knihovna, kde budou mít žáci možnost setkat se a popovídat si se  zástupci různých menšin žijících v Česku (například menšiny národností, etnické, náboženské, sexuální apod.). 

V květnu se žáci díky dalšímu workshopu dozvědí více o konkrétních případech lidí, kterým jsou porušována lidská práva a následně budou mít možnost se zapojit do akce na jejich podporu v rámci akce Dopisy v ulicích.

Naši lektoři se již těší na zahájení aktivit na ZŠ Palachova a všichni doufáme, že spolupráce opět bude probíhat ke spokojenosti obou stran.

 

Anna Krejčová

 

Podobné příběhy

20.3.2019

Místo známek individuální přístup. Projekt Univerzity Karlovy chce pedagogy učit formativní hodnocení

Děti by už možná do budoucna nemusely ze školy nosit vysvědčení jen se známkami. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy startuje společně s organizací EDUkační LABoratoř projekt, který bude učitele vzdělávat v takzvaném formativním hodnocení. Pedagogové při něm nehodnotí pomocí klasického známkování, ale snaží se hodnotit pokrok každého žáka individuálně a jinou funkci má i zpětná vazba. Tématu se věnuje Radiožurnál.


12.3.2019

Začít změnu je snadné se Start the Change!

Jste pedagog nebo pedagožka? Vzděláváte? Pojďte s námi dělat změnu!


20.12.2018

Ředitel Google údajně zrušil projekt Dragonfly

Podle neoficiálních zpráv společnost Google zruší aktivity na projektu Dragonfly, který by měl mít možnost cenzurovat vyhledávání na internetu v Číně. Amnesty však nadále požaduje jasné vysvětlení dalšího postupu, proto naše petice nekončí.


9.7.2018

Češi mají další možnost, jak pomoci uprchlíkům


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...