AI žádá Kanadu o zrušení víz pro ČR a Mexiko

Pobočky Amnesty International z Kanady, České republiky a Mexika vyzvaly kanadské úřady, aby zvrátily rozhodnutí o uvalení vízové povinnosti na obyvatele ČR a Mexika. V dopise adresovaném ministru pro občanství a imigraci Jasonu Kenneymu vyjádřily znepokojení nad odůvodněním tohoto kroku, jehož cílem bylo podle kanadských úřadů omezit příliv žadatelů o azyl z těchto zemí.

„Státy mají právo kontrolovat vstup cizinců na území. Víza jsou legitimním nástrojem, nicméně nemohou být používána s cílem omezit možnost uprchlíků hledat ochranu,“ uvedla Dáša van der Horst, ředitelka české pobočky AI.

Amnesty International rozhodnutí o zavedení vízové povinnosti pro občany České republiky a Mexika znepokojuje zvláště z toho důvodu, že zdokumentovala mnoho případů porušování lidských práv v obou těchto zemích. Považuje proto za důležité, aby byl kanadský systém udělování statutu uprchlíka přístupný i pro občany České republiky a Mexika.

Amnesty International chápe snahu kanadských úřadů o to, aby kanadský systém určování statutu uprchlíka fungoval rychle a efektivně. Systém ale zároveň musí zaručit, že se všem žadatelům dostane rovného zacházení a žádosti budou vyhodnocovány spravedlivě. Amnesty International proto kanadské úřady vyzývá, aby vízovou povinnost pro občany České republiky a Mexika zrušily, nebo přijaly jiná opatření, která zajistí, že kanadský systém určování statutu uprchlíka pro ně zůstane přístupný.

Podobné příběhy

12.12.2017

Společné vzdělávání je přirozená věc: Martina Vitáková

„Na nemoci a postižení je třeba přestat pohlížet jako na chyby. Naše vnitřní já rozhodně nic takového necítí. Děti, které se rodí do těchto situací, nás přišly něco naučit,“ říká Martina Vitáková, učitelka přípravné třídy Základní školy Na Líše na Praze 4. Ve své třídě připravuje na školu děti s odkladem školní docházky, které jsou pro první třídu zatím nezralé, a mezi nimi obvykle i děti s určitou diagnózou - od dětí s poruchami pozornosti jako je ADD či ADHD po žáky s autismem či Downovým syndromem.


8.12.2017

Škola, kde inkluze nevzbuzuje negativní emoce.

Na první pohled obyčejná škola. Za dveřmi základní a mateřské školy ve Svitavách – Lačnově však reálně probíhá jev, o kterém se diskutuje a který vzbuzuje spoustu emocí. Inkluze. Svitavská škola vzdělává děti z rozmanitých prostředí a s odlišnými potřebami. „Museli jsme na svou stranu získat především rodiče. Vyžaduje to mnohdy komunikovat empaticky. Znamená to někdy i zajít k rodičům domů, vypít s nimi kafe a probrat jejich problémy,“ říká ředitelka školy Radoslava Renzová. Jak škola s rodiči spolupracuje a jaké vzdělávací metody používají učitelé ve výuce?


26.11.2017

Barma: Návrat Rohingů je nemyslitelný, dokud neskončí systém apartheidu

V reakci na zprávy, že vlády Barmy a Bangladéše podepsaly dohodu o návratu téměř milionu Rohingů uprchlých do Bangladéše, Charmain Mohamed, ředitel Amnesty International pro práva uprchlíků a migrantů, řekl:


21.11.2017

Aktuálně. cz: V Česku pořád vznikají segregované školy


Tyto webové stránka používají cookies pro zlepšení uživatelského komfortu, předvyplnění údajů podporovatele. Zjistit více... Díky za upozornění...